Alla inlägg den 26 september 2008

Av Hanna ♥ Söderberg - 26 september 2008 13:26

De e nog rekord tror jag:P Haha.. Men jeppe sover ju middan nu så inte så mkt å göra här.. Rickard nannar nog fortfarande.. Inte hört av sig iaf.. Ska nog ringa å väcka han snart tror jag.. För han måste ju kunna sova inatt eftersom att han har dagen imon..


Har ivart fall ändrat lite i min blogg.. Lite nya färger och min älskade kise kom ju på bakgrunden med;) Mitt allt min kisemis:)


Skrev aldrig dom dära massa frågorna för ett tag sen när dessie och rickard gjorde de.. säkert fler men tänkte iaf göra de nu.. Så här kommer dom:


Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt, men funkar med vänstern i nödfall:P

Humör just nu:
 Deprimerad, men ändå hyfsat bra.
 
Favoritgodis: Tänder och sånna platta jordgubbar.

Är det nåt du absolut inte äter: Lever, rotmos, nåt med sparris i. Är föresten ganska kräsen så vi stoppas nog där, listan kan bli lång!


Kläder just nu: Mjukisbrallor, T-shirt och flees tröja:D Fick man gå klädd så madde?:P Haha.


Musik just nu: Sarek och lite radioblandning

Vad sa du senast: Pratade med katten, sa att hon skulle hålla truten för hon skrek! Haha..

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Svår fråga, men en tid då alla problem och tråkigheter inte fanns?

Sommarplaner: Förhoppningsvis så blir de tillökning, annars e de väl husförsäljning?

Är du bra på matte:  Jo, i skolan va jag det. Det är två år sen nu!

Fisk eller badkruka:  Beror på vad det är för vatten!

Saft eller alkohol: Läsk?

Längd och vikt:
167cm lång med lite för mkt lår och mage;)

Hur många kuddar sover du med: En.

Favoritväder: Soligt och varmt, eller en skön vindstilla vinterdag med snö. 

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig?:  Min man, min katt och ett täcke

Spelar du nåt instrument:
  Inte bra för dina öron!

Morgon- eller nattmänniska:
 Eftermiddagarna är rätt sköna om man e ledig.

Sparare eller slösare:
Sparar för att slösa:P

Vem är viktigast för dig:
Min man och mina djur.

Bästa film:
Ska man komma ihåg vad dom heter med? Överkurs!

Tror på liv på andra planeter:
Bevisa de?

Kommer du ihåg din första kärlek:
 Jovisst.

Älskar du henne/honom fortfarande:
Nä! Då hade jag väl stannat hos puckot, eller?

Har du några homosexuella vänner:
Nopp. 

Tror du på mirakel: Det gör jag när jag ser dom.

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Jo, borde väl göra de.

Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Beror på när i mitt liv.

Ser du på kärleken som ett misstag:
Beror på i vilket sammanhang.

Hur många barn vill du ha när du blir stor:
 Stor är jag redan;) 2-3 kanske?

Bio eller promenad:
Promenad till bian:P

Är du kittlig:
  Ibland, jag kan stänga av de om jag vill:P
Snarkar du?: Inget jag har hört.
Rädd för insekter? Nä dom e ju mindre än jag, men dom blir platta i bilen. Ellerhur älskling?

Bästa bok?
  Läst många, men överkurs att komma ihåg vad dom heter.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Bli osynlig?

Chips, morötter eller godis? Chips med dippa och lite lösgodis:)

Pizza eller hamburgare? Pizza med pommes på:)

Skriver du dagbok?
 Har gjort men nu skriver jag blogg.

Har du nån flickvän/pojkvän?
Nej, men jag är gift så jag har min man.

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
 Piercing i naveln och tatuering på ryggen.

Stökigt eller välstädat? Städat i röran:)
Gungar du på stolen? Nä, då kan man ju slå sig:P Hehe..

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump
? NÄ, tänk som snöret går sönder!

Vilken hand håller du gaffeln i?
Höger och kniven i vänster.

Hur många syskon har du?
4

Vad är du mest rädd för? Att nån i min närhet skulle gå bort.

Saltar du på maten? Bara på jobbet.

Gillar du att sjunga?
 Har du hörselskydd? Annars nej.

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Barn och fritidsprogrammet, ville jobba med människor men inte så SMÅ! För tidigt att välja gymnasie när man e 16!

Anser du att du är stark?
Klart:D

Brukar du sola? Inte så ofta de e bikiniväder hemma i kalla regniga sverige precis..

Vad gör du om du får hicka?
Blir irriterad och håller andan tills de går över.

Har du komplex och för vad?
Jo, lite. Men går inte in på de här:P

Röker du?
Nä, har aldrig gjor och kommer aldrig att göra heller! Luktar pyton!

Snusar du? Fy fan, nej tack!

Använder du knark? Nä!

Kaffe, te eller inget?
Te ibland annars saft.

Har du en besatthet? Vad skulle de vara? Haha

Av Hanna ♥ Söderberg - 26 september 2008 10:31

Jo iår va ju en spännande dag på jobb om inte annat.. Va två runder i öa på vårdcentralen och tandläkare..

Har ALDRIG kört bussen innan.. Va en upplevelse i sig bara de.. Haha.. Man satt väldans högt upp iaf;) Lite skillnad sen när jag satte mig i min egen bil:D

Så de skutade med att jag fick jobba över i en timme..


Hemma runt halv 6.. Och då va ju rickard i full gång med att göra sig i ordning till jobbet, jobba natt ju... Tycker inte om de för då måste ju jag sova ensam!! Har ju hunden men han hör ju inte!! Haha.. Har väl mina vaktgetter förstås;)


Pratade med madde innan, ska dit vid halv tolv, passa jeppe då dom ska iväg med kikkan till sjukan:/

Kom fram till att hon skulle ringa på mobilen sen eftersom att rickard sover..


Och så ringer hemtelefonen, blir först lite arg. Så när jag svarar så va de nån från smitto-saken.. Som undrar om jag har några kor, får eller getter eller nåt sånt..

- jo två får sa jag, eller nä två getter har jag.. Haha.. Klart man blir förvirrad när en snubbe ringer mitt på morgonen och frågar om jag har klövdjur!! Hur fan visste han de? Dom e ju inte registrerade än!?

Men i vilket fall som så ska de ringa en vererinär till oss nästa fredag, så ska vi få tid för vaccination till Freja och Maja..

Rickard har ju iofs jobbat natten då och jag jobbar dagen, får väl vidarekoppla hemtelen till min mobil så jag kan svara ist.. Kanske lättast för rickard har ju ingen koll ändå;)

Så har nu vidarekopplat hemtelen till min mobil, lika bra att göra de nu tyckte jag;) Och med direktkoppling.. Kan ju hinna väcka folk på 30 sekunder.. Haha.. Kanske inte min man men man vet ju aldrig.. Hehe..


Stackars tiger va jag av med igår, tänkte att han kanske smitit ut utan att jag sett de.. Kan han ju göra ibland.. Men så nu i morse när jag rastade molle hörde jag han jama!! Då va han på vinden!!

Vi plockade ner vardagsrumsdörren igår eftersom att vi har djur-grinden där nu, onödigt att där står en dörr ivägen då ju.. Släpade upp den på vinden och då måste ju kisen smitit in där.. Sen stängde vi dörren till vinden och gick ner.. Jag satt ju visserligen vid datorn igår, eller tidigt i morse, men han sa inget då..


Jobba hela helgen med.. Utom idag.. Imon blir de middag vid halv ett ett hos svärmor.. Hon fyller ju år på söndag och M har ju fyllt år tidigare i veckan.. Rickard kommer dit efter jobb, så blir de tårta när jag slutat jobba.. Tiderna e ju ändrade nu så på helgerna har jag lååånga kvällar.. Delade-turen som går hem tidigt ist.. E ju bra, men jag får inga sena mornar eller tidiga kvällar på lördag och söndag längre:(

 Sen e jag ju på jobb från tolv på söndag.. Nåt hittepå sak först och sen jobba kvällen..


 Fortfarande ingenting!! Bara lite missfärgat.. Eller ja, brunt.. Inget mer.. Men å andra sidan så visar de ju inget heller.. Tog väl iofs 6 dagar första gången men ändå.. Hmm...


Nä nu räcker de för skrivandet idag tycker jag.. Återkommer väl en annan dag med en summering;) Hehe..

Ovido - Quiz & Flashcards