Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Hänt de senaste dagarna?

Av Hanna ♥ Söderberg - 26 september 2008 10:31

Jo iår va ju en spännande dag på jobb om inte annat.. Va två runder i öa på vårdcentralen och tandläkare..

Har ALDRIG kört bussen innan.. Va en upplevelse i sig bara de.. Haha.. Man satt väldans högt upp iaf;) Lite skillnad sen när jag satte mig i min egen bil:D

Så de skutade med att jag fick jobba över i en timme..


Hemma runt halv 6.. Och då va ju rickard i full gång med att göra sig i ordning till jobbet, jobba natt ju... Tycker inte om de för då måste ju jag sova ensam!! Har ju hunden men han hör ju inte!! Haha.. Har väl mina vaktgetter förstås;)


Pratade med madde innan, ska dit vid halv tolv, passa jeppe då dom ska iväg med kikkan till sjukan:/

Kom fram till att hon skulle ringa på mobilen sen eftersom att rickard sover..


Och så ringer hemtelefonen, blir först lite arg. Så när jag svarar så va de nån från smitto-saken.. Som undrar om jag har några kor, får eller getter eller nåt sånt..

- jo två får sa jag, eller nä två getter har jag.. Haha.. Klart man blir förvirrad när en snubbe ringer mitt på morgonen och frågar om jag har klövdjur!! Hur fan visste han de? Dom e ju inte registrerade än!?

Men i vilket fall som så ska de ringa en vererinär till oss nästa fredag, så ska vi få tid för vaccination till Freja och Maja..

Rickard har ju iofs jobbat natten då och jag jobbar dagen, får väl vidarekoppla hemtelen till min mobil så jag kan svara ist.. Kanske lättast för rickard har ju ingen koll ändå;)

Så har nu vidarekopplat hemtelen till min mobil, lika bra att göra de nu tyckte jag;) Och med direktkoppling.. Kan ju hinna väcka folk på 30 sekunder.. Haha.. Kanske inte min man men man vet ju aldrig.. Hehe..


Stackars tiger va jag av med igår, tänkte att han kanske smitit ut utan att jag sett de.. Kan han ju göra ibland.. Men så nu i morse när jag rastade molle hörde jag han jama!! Då va han på vinden!!

Vi plockade ner vardagsrumsdörren igår eftersom att vi har djur-grinden där nu, onödigt att där står en dörr ivägen då ju.. Släpade upp den på vinden och då måste ju kisen smitit in där.. Sen stängde vi dörren till vinden och gick ner.. Jag satt ju visserligen vid datorn igår, eller tidigt i morse, men han sa inget då..


Jobba hela helgen med.. Utom idag.. Imon blir de middag vid halv ett ett hos svärmor.. Hon fyller ju år på söndag och M har ju fyllt år tidigare i veckan.. Rickard kommer dit efter jobb, så blir de tårta när jag slutat jobba.. Tiderna e ju ändrade nu så på helgerna har jag lååånga kvällar.. Delade-turen som går hem tidigt ist.. E ju bra, men jag får inga sena mornar eller tidiga kvällar på lördag och söndag längre:(

 Sen e jag ju på jobb från tolv på söndag.. Nåt hittepå sak först och sen jobba kvällen..


 Fortfarande ingenting!! Bara lite missfärgat.. Eller ja, brunt.. Inget mer.. Men å andra sidan så visar de ju inget heller.. Tog väl iofs 6 dagar första gången men ändå.. Hmm...


Nä nu räcker de för skrivandet idag tycker jag.. Återkommer väl en annan dag med en summering;) Hehe..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna ♥ Söderberg - 1 maj 2009 12:06

Tror jag ska ha den andra bloggen iaf.. Har ju vant mig vid den nu och sånt med så.. Och lättare att logga in och massa annat.. Så hej svej igen bloggagratis.se :) www.hanniie1.blogspot.com   ...

Fan

Av Hanna ♥ Söderberg - 30 april 2009 18:45

Jaha, då va matchen slut.. 6-5 i förlängningen.. Va bara en minut kvar och så gör ryssarna mål.. Lite orättvist men så e de.. Dom spelade ju bra ändå.. och fick 1poäng iaf:)   Nähä, nu ska jag fortsätta dircka mitt citronvatten och nu hör jag att hjä...

Av Hanna ♥ Söderberg - 30 april 2009 18:02

★Ber du inte som vuxen om ursäkt, då kan du inte kräva att ditt barn ska göra de heller!★Oroa dig inte, det ordnar sig ändå aldrig!★Jag är som jag är, för jag blev inte som jag skulle!;)★Den dagen du slutar bli bättre, Slutar ...

Av Hanna ♥ Söderberg - 30 april 2009 17:20

Nu gjorde ryssarna mål, så 3-3.. Och halva matchen kvar, så mkt kan fortfarande hända:) Målvaktsbyte gustavsson in och honken ut, honken skadad och även liv.. Hmm.. Men jonas e ju bra så.. Men ändå.. Inte bra med två skadade målvakter! ~~~~~~~~~~~~~~...

Av Hanna ♥ Söderberg - 30 april 2009 17:15

Nu gjorde sverige ett mål till:) Så nu står de 2-3, gott! Heja sverige!!...

Ovido - Quiz & Flashcards